fredag 21 november 2008

Huvtröjor till bilfantaster



Såg detta mönster i Ottobre design och tyckte det var läckert, eftersom vi har ett par riktigt biltokiga kusiner i familjen, kändes det givet vilka som skulle få dem.

Mönster
Ottobre design, cl 104 och 116. Som vanligt är de mönsterna ganska breda, men tänkte att det är ganska stadiga pojkar och lite växmån är inte fel om det tar lite tid innan jag blir klar...

Material
Sweatshirttyget är från Stoff och stil, bomullstygen till applikationerna hade jag liggande hemma, vet ej varifrån. Dragkedjorna från Stoff och stil, fanns bara öppningsbara i rätt färg och storlek, så jag limmade ihop dem nedtill eftersom jag inte ville att de skulle gå upp. Trikån till insidan av huvorna hade jag hemma, osäkert varifrån.

Ihopsömnad
Följt instruktionerna från Ottobre, applikationerna först sedan ihopsättning av tröjorna. Det vända fodret i huvorna var besvärligt, fick klippa ut tre ex innan jag lyckades få det på rätt håll! Jag lyckades tänka runt två hörn flera gånger (lite pinsamt...) Det var också ganska besvärligt att få till det runt dragkedjan snygg, måste finnas något knep för detta som jag inte upptäckt än!

Inga kommentarer: