torsdag 30 april 2009

Återvinningsbyte

Jag var med på ett byte i början på året, vars tema var återvinning.
Det blev en neccesär gjord av plastpåsar och två grytlappar. Jag klippte upp plastpåsar längs med kanten så att de gick att lägga ut platt, la ihop två och två mellan två bakplåtspapper och strök försiktigt med strykjärn ihop, så att de klibbade ihop med varandra. Gjorde detta med 4 påsar som jag sedan satte ihop med varandra. Den färgade sidorna på påsarna såg jag till att den hamnade inåt, vet liksom inte hur färgen på påsarna smälter. Från en rosa plastpåse klippte jag ut hjärtan på frihand som jag placerade ut och smälte fast, för att ge neccesären en yta och skydda applikationen, tog jag en genomskinlig plastpåse som yttersta lager. Klippte ut en rektangel, rundade nederhörnen lite och sydde fast en dragkedja.

Grytlapparna gjordes av gamla jeans, behöll biten med fickan på (så att man kan sticka in handen, lite som en grytlapp) satte andra bitar med jeans runtomkring. Fodrade med en tjock frottehandduk, overlockade ihop och gjorde en stickning runt fickan för att hålla fodret på plats.

Inga kommentarer: