söndag 3 oktober 2010

Randig hund


Det mesta jag har sytt har blivit till flickorna i familjen, lilleman kan ju ärva kläderna sedan men det är lite synd om honom som inte får så mycket sytt av mamma. Den här tröjan blev populär direkt, han hittade den, konstaterade att det fanns hundar på den, krängde på den och vägrade ta av den. Att jag inte var färdig med sådana petitesser som halsmudd och fållar brydde han sig inte om. Lyckades sy färdigt tröjan i sena natten när lilleman somnat och han hade inte lyckats få några fläckar på den.
Mönstret till tröjan är från Meedom, form 1 som är så pass bred att den passar lillkillen bra. Jag har helt enkelt tagit en kort ärm utanpå en lång är som är utklippt utan sömsmån. Applikationen är från hundarna på ärmen men förstorat. Hundtyget kommer från Stoff och Stil, det randiga tyget vet jag inte riktigt men jag tror det är en Eisertrikå. Ljuvligt material att arbeta i är det i alla fall.