fredag 16 oktober 2009

Bytesvaror

Var med i ett byte i somras på sjalbarn. Tycker byten är kul, om jag har ork och tid. Är alltid lika spännande att få ett paket i brevlådan och så är det väldigt kul att få fundera ut något bra till någon annan, ofta till någon man inte känner vidare väl. Att komma på att göra något som är ens eget samtidigt som det ska passa någon annan. Mottagaren hade en färsk liten bebis, så något att ha på fötterna till en liten blev det. Ett par mockasiner i skinn, storlek 0-6mån. Mönstret är hittat på nätet och sedan har jag modifierat det lite. Sådana här har jag sytt flera till min son, ett par har han lyckats slita ut helt.

Sedan blev det ett par lite större, till vintern, sydda i filtad ull och med fuskmocka på insidan.

Till sist åkte det med en liten fisk, sydd i ekologisk bambuvelour, med en pingla inuti.

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Så fina! Och fisken är grym!! Är det eget mönster på skallran?

IRMa sa...

Nej, mönstret på sillen har jag hittat på nätet, sedan har jag minskat ned det rejält (har för mig det var stort som ett A4) och justerat om lite för att det skulle gå att sy. Vill du ha mönstret?

od Andulky sa...

Gärna!! Kika på min blogg om du vill byta något mönster med mig!!