onsdag 21 oktober 2009

Samköp av färgad ekologisk bambuvelour och interlock

Då är det dax för ett nytt samköp av färgad bambuvelour, det finns även möjlighet att köpa bomullsinterlock.
Dessa är färgerna som finns denna gång, röd, roströd,mörkblå, gul, mörkgrön och svart.


Det finns några meter kvar av färgerna från förra samköpet att få tag på om någon är intresserad. Bambuvelouren är Eko-Tex certifierad, består av 70% bambu, 28% ekologisk bomull och 2% polyester. Bredden på tyget är 150cm. Bambu är naturligt antibakteriellt, har större uppsugande förmåga än bomull. Den funkar jättebra till tygblöjor, tygbindor och barnkläder. I 60graders tvätt med tillhörande torktumling kan den krympa upp till 5% första tvätten. Utan torktumling ca 2 % (enligt tillverkaren) . Tyget är reaktivt färgat för hållbarhet. 165kr/m.

Om någon är lite nyfiken så kan jag mot liten kostnad skicka provlapp på bambuvelouren.

Dessa är de "gamla" färgerna.


Bomullsinterlocken är också Ekotexcertifierad och SKALmärkt, helt utan kemikalier vid odling och tillverkning. Det är bomullens naturliga färgerna som använts och finns som krämvit, rödbrun och grön. Den är stickad i färgerna. Bredden på tyget är 160cm. Tyget kan tvättas i 60grader. 155kr/m.

Jag ändrar lite på hur vi gör samköpet (vill du göra på gamla sättet, hör av dig).

Samköpet fungerar så att du mailar mig vad du är intresserad av, när jag tagit upp beställningar och kollat så att allt vi vill ha finns så tar jag in betalning för tyget, beställer och väntar på att det ska anlända till mig, postar gör jag efterhand jag hunnit klippa till . I priset ingår frakt med billigaste sättet hem till dig. Jag har tidigare haft samköp via bla sjalbarn.se om någon vill ha referenser.
Om växelkursen rasar så kan jag behöva justera priset, tillverkningen av tyget sker inom EU så tull är inte ett bekymmer.
Deadline för beställningar är 17 november.

Vill du beställa eller har frågor; kontakta mig på min mailadress; irmablogg(snabel-a)gmail.com.

Inga kommentarer: