onsdag 4 februari 2009

Simskole och gympapåse

Dottern behövde en större påse till simmet och gympan, sydde denna av ett par gamla jeans, var inte säker på om hon skulle gilla det eller om jag skulle behöva hitta en annan mottagare, men väskan gjorde succé. Jag har helt enkelt klippt av benen på lagom höjd. Sprättat upp bensömmarna, klippt bort så att det blivit hyfsat rakt, broderat, sytt ihop framsidorna och baksidorna.


På baksidan har jag fogat in ett band som jag satt fast samtidigt som jag sytt fast botten. Knäppet är från en gammal slaktad ryggsäck, tanken är att det ska vara lätt att kunna få en rejäl öppning samtidigt som det inte är alltför mycket band, eftersom väskan då hängde ner till knäna på dottran.
Lite närmare bild på broderiet.

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Oj, vad fint broderi!!

Linda sa...

Rolig idé, smart sätt att använda ett par jeans.